tirsdag 21. august 2012

Ingrids vafler


Var påtide å teste ut lavkarbovafler, etter og ha spist disse, angrer jeg på at jeg ikke har prøvd tidligere.
ingridsblogg er en blogg jeg stadig er innom, og det var der jeg fant denne oppskriften.
Disse vaflene falt i smak hos egne barn og nevø også, så oppskriften var alt for liten ;)

Ingrids vafler
(til 10 stk):

2 ss kokosmel
1 ss mandelmel
2 ss sukrinmelis
1 ss fiberhusk
1 ss kruskakli
1 ts kardemomme
1,5 ts bakepulver
litt natreen
4 egg
100 gr smør, smeltet
4 ss fløte
4 ss rømme
0,5 dl vann

Bland det våte sammen.
Sikt i det tørre, press for å få mest mulig med.
La stå og svelle i ca. 10 min.

Sett vaffeljernet på trinn 6-7 (om du har trinn).

Stek vafler og avkjøl dem på rist.

(Gå inn på ingridsblogg for flere tips)

Nevøen og jeg hadde bare meierismør på.
Datter spiste dem med syltetøy.
Sønn tok de uten noe.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar