søndag 24. juni 2012

Kyllinggryte med ingefær

Gryte kan vel kanskje diskuteres, en tykk suppe er kanskje mer riktig.

Opprinnelig er oppskriften med nudler,
jeg byttet det ut med squash stimler.

Kyllingen skal marineres noen timer, så beregn tid til dette.

Kyllinggryte med ingefær

600-700 g kyllingfileter
2 lime
1/2 dl olje, jeg brukte rasp
1 ts salt
1/2 ts peppermiks
1 ts fersk revet ingefær

1 rød paprika
1 squash i strimler, jeg brukte juliannejern
1 ss soya
4 dl vann
1 terning kyllingbuljong

Strimle kjøttet.
Lag marinade av presset lime, olje, salt, peppermiks og ingefær.
Bland med kyllingkjøttet, og la det stå i minst 2 timer i kjøleskapet.

Skjær paprikaen og squashen i strimler.

Ta kjøttet ut av marinaden, men ikke kast den.
Stek kjøttet, jeg stekte alt sammen samtidig.
Tror det er lurt og steke bare litt av gangen.
Ha i paprika og fres noen minutter.
Tilsett marinaden, soya, vann og buljongterningen.
La det småkoke i 5-10 min, mot slutten har du i squashen.

Server!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar