søndag 4. desember 2011

Lasagne med cottage cheese

Jeg har laget lasagn tidligere, som jeg har blitt veldig fornøyd med.
Denne gangen ville jeg prøve cottage cheese som "ostesaus".
Det ble virkelig godt, bedre enn jeg forventet.
Anbefales!


Lasagne med cottage cheese

Kjøttsaus:

1 pk kjøttdeig
1 rødløk, finhakket
1 boks hermetiske tomater
1 stor neve spinatblader
1 ts provence krydder
1/2 ts paprikapulver
salt og pepper



Stek løk blank i smør, før du har i kjøttdeigen.
Når kjøttet er gjennomstekt,
har du over hermetiske tomater og en stor neve spinatblader.
Smak til med krydder.

"Plater":
 kavli skivet bacon ost
1 beger cottage cheese.

Revet ost til topping.

I en ildfast form starter du med et tynt lag kjøttsaus.
Legg et lag med kavli ost,
før du har over begeret med cottage cheesen.
Ha over resten av kjøttsausen før du avslutter med revet ost.

Inn midt i ovnen på 200 grader i 30 min.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar