mandag 12. desember 2011

Rosenkålmos

Denne oppskriften har jeg stjålet hos En sunn familie.
Jeg har bare laget en mindre porsjon.
Passer godt til julemiddagen.

Rosenkålmos:

1 pk bacon
1/2 pk fryste rosenkål
meierismør
pepper

Kutt bacon i terninger og brun det i en gryte med litt meierismør.
Når alt er brunt tilsettes rosenkål.
Skru ned varmen og sett på lokk og la det stå å putre i 1 time.
Rør litt av og til.
Når rosenkålen er mør mos den med en sleiv slik at fettet trekker inn i kålen.
Smak til med pepper.





Ikke så vakkert å se på, men godt :)


2 kommentarer:

  1. Jeg innbiller meg alltid at jeg liker rosenkål, men når jeg får det på tallerkenen, ender jeg opp med å la dem ligge. Men kanskje denne gangen ... ;) For dette hørtes egentlig ganske godt :)

    Men ikke i dag, for i dag skal jeg spise restene etter gårdagens tacopai :)

    SvarSlett
  2. Jeg var ikke så glad i rosenkål selv, men fant ut at jeg likte dem best når de er kokt lenge. Da er noe av bitterheten borte synes jeg.

    SvarSlett