torsdag 15. desember 2011

Sara Bernhardt

Namnam, Sara Bernhart er super snadder.
Jeg har tatt utgangspunkt i oppskriften mamma her brukt i alle år,
og gjord den lavkarbovennelig.

Veldig greie å fryse, selv synes jeg de er best når de er litt frossene.
Disse må jeg nok lage en porsjon til med før jul.

Mandelmakroner:

250 g mandler
4 eggehviter
75 g tagatesse
1/2 ss fiber husk

Start med å mal mandler i stavmikseren, til fint "mel".
Bland alt det tørre, og ha i et egg om gangen.

Sett ts store makroner på stekebrettet (eller større om du ønsker det).
Trykk dem litt flate.

Stek ca 15 min på 180 grader.

Avkjøl

Fyll:
3 eggeplommer
100 g smør uten salt (jeg brukte med og syntes det ble litt salt)
1 ss kakao
1 ss sukrin melis
1 ss tagatesse
1/2 ss sukrin
1/2 ts vaniljepulver
2 dråper vaniljeessens

Kjør alt sammen til et jevnt fyll.
Jeg har brukt masse forskjellig søtning,
det er jo ikke helt nødvendig.
Men jeg blander for og ikke få den kalde sukrin smaken.

Ha fyllet oppå de avkjølte makronene.
Sett dem i frysa (dette er ikke nødvendig,
men det gjør det MYE lettere å ha på toppinga)

Sjokolade topping
1 pl mørk sjokolade, velg en du liker.
en dæsj rapsolje

Smelt sjokoladen og olja i en kjele.
Pass på at det ikke skiller seg.
Jeg er litt lat å gidder ikke vannbad.
Isteden setter jeg kjelen på middels varme.
Når sjokoladen er begynt å smelte,
skrur jeg av varmen men lar kjelen stå på plata videre.
Rører kraftig.
Når nesten all sjokolade er smeltet,
tar jeg kjelen av plata og lar resten smelte.

Ta de fryste makronene og dupp i sjokoladen.
La stivne.

Oppevares i kjøleskapet eller i frysa

Vet ikke hvor bildene av bakingen ble av...
Så her kommer kun ferdigresultatet.



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar