tirsdag 20. september 2011

Laks med bacon og vårløksaus

På ukeplan sto det laks og jeg hadde lyst til å prøve noe nytt.
Hadde noe vårløk som måtte brukes opp, så da prøvde jeg meg frem litt.
Ble veldig fornøyd, så denne lagres og skal lages igjen

Håper noen "der ute" også har lyst til å teste den!

Laks med bacon og vårløksaus

4 laksefileter uten skinn og bein
2 pk bacon (om du vil bruker du kun 1)
meierismør
3 vårløk i skiver
1,5 dl fløte
3 ss philadelphia ost naturell
1 ss tørket dill
salt
mye pepper
litt sitronsaft

Start med å dele opp baconet i biter, mens du smelter ca. 1 ss smør i en panne.
Stek en pakke bacon om gangen i pannen.
Legg baconet til siden, behold fettet i pannen.

Ha laksen i pannen på sterk varme.
Ha på litt salt og pepper.
Stek den 1 min. på hver side.
Legg fisken i en ildfast form og ha over baconet og fettet fra pannen.
Klem over litt sitronsaft.
Stek den i ca. 20 min i ovnen på 200 grader.

Mens fisken steker lager du sausen.
I en kjele varmer du fløten og osten.
Når osten er smeltet har du i vårløken,
dill, salt og masse pepper.
Smak til med litt sitronsaft.
Kok opp og la det putre på svak varme til fisken er ferdig.

Server!

Jeg hadde kokt squash til.







2 kommentarer:

  1. Ser kjempe deilig ut! Dette skal jeg lage neste gang vi skal ha fisk :D

    SvarSlett
  2. Så hyggelig, håper det faller i smak!

    SvarSlett