lørdag 8. oktober 2011

Meatza

Meatza har jeg sett rundt på blogger men ikke fått prøvd selv.
Så fikk jeg det servert på klubb og det var nydelig!! (takk M)

Den er veldig mektig og det ble en del igjen.
Jeg elsker rester til frokost eller lunsj så det passet meg veldig bra.
Bare en rask tur inn i mikroen så var måltidet klart igjen.

Kjøttbunn
2 pk kjøttdeig
3 egg
1 ts salt

Kjør alt sammen i en kjøkkenmaskin.
Bre deigen utover en stekeplate.
Stek 10 min på 225 grader.


Tomatsaus:
1 boks hermetiske tomater
1 ss tomatpurè
1 hvitløksfedd, presset
2 ss olivenolje
1 ss oregano
salt og pepper

 Bland alt i en kjele og la småkoke i 15 minutter.
Ha over den halvstekte kjøttbunnen.

Fyll:
noen skiver rødløk
bacon, stekt
mozzarellaost (den runde)
revet ost
paprika i biter
sopp i skiver
Fordel fyllet over
og stek 225 grader i 10 min.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar