søndag 23. oktober 2011

Sellerizza

Stolt av denne retten, siden jeg har kommet på den selv:)

Sellerirøsti er et tilbehør som ofte går igjen her hjemme.
Og det var en gang jeg hadde lagd dette,
at jeg kom på at kanskje det skulle gå og lage pizza av.

Det ble skikkelig godt og veldig mektig.
Kan spises kaldt også.

Neste gang blir det å prøve med tomatsaus.


Sellerizza

Bunn:
1 sellerirot, revet
Revet ost (like mange dl som sellerirota)
1 sjalottløk
Salt og pepper

Fyll:
1 beger crème fraiche
1/2 chili
1 fedd hvitløk
salt og pepper

1 pk kyllingkjøttdeig
paprikapulver
timian

1 sjalottløk i ringer
2 tomater i skiver
revet ost

Start med bunnen, riv sellerirot og ost.
Bland i resten av ingrediensene.
Ha utover en bakepapirdekket stekeplate.
Stek på 180 grader i 20 min.

Mens bunnen steker lager du fyllet.

Start med den hvite sausen.
I et beger crème fraiche, har du i presset hvitløk og finhakket chili.
Smak til med salt og pepper.

Stek kyllingkjøttdeigen i smør.
Ha krydder på.

Del opp løken og tomatene.
Riv ost

Når bunnen er halvstekt er det på tide og sette den sammen.

Ha først på den hvite sausen.
Del utover tomat og løk.
Ha kjøttet utover og avslutt med revet ost.

Stek på 180 grader i 30 min.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar