onsdag 28. mars 2012

Brownies

Min 35 års dag, så da passer det jo med en kakeoppskrift.

Kom over denne oppskriften på bloggen "Mat for sjelen".
Det passet bra siden jeg skulle ha jenteklubb dagen etter.
Enkel å slenge sammen og ingredienser man finner i et lavkarbokjøkken :)

Jeg har laget den noen ganger, med litt forskjellig søtning og mengde på disse.
Her er min favoritt sammensetning.


Brownies

250 g meierismør
1 1/2 dl kakao
3 ss kokosmel
1/3 ts salt
1/2 ts bakepulver
2 1/2 ts flytende natreen
6 ss sukrin
1 ss vanilje ekstrakt, går sikkert ann å smake seg til med essens eller pulver
5 egg

Start med å smelte smøret, avkjøl.
Bland det tørre (ikke sukrin).
I en annen bolle visper du egg, søtning og vanilje ekstrakt luftig.
Ha smøret i eggeblandingen under stadig omrøring.
Tilslutt har du smør- og eggeblandingen i det tørre.
Bland sammen og ha over i en papirdekt form ca 20cm *30 cm

Stekes på 175 grader i 18 min. Følg med, den skal ikke bli for mye stekt.








3 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått :)

    Kanskje jeg skal prøve meg på denne i morgen? Jeg fortjener det etter fire dager med maaasse overtid ;)

    SvarSlett
  2. Takk :)

    Klart du fortjener den!!
    Er jo snart påske også ;)

    SvarSlett
  3. 250 gram smør? Prøvde der nå og det smaker bare smør og det flyter smør..

    SvarSlett