fredag 17. juni 2011

Bounty my way

Tenkte jeg skulle teste Fotballfrue sin Bounty oppskrift http://fotballfrue.no/?p=6912.

Fulgte oppskriften men noe skjedde, og jeg fikk ikke formet deigen i slike fine "pølser".
Men hva gjør vel det, lagde min egne vri.
Og smaken ble god den!

Bounty my way
1 dl sukrin
50 g cocosa
1 dl kremfløte
1 dl kokosmelk (landlord )
200 g revet kokos
100 g mørk sjokolade over 70%

Smelt sukrin og cocosa i en kjele. Tilsett kokosmelk, fløte og revet kokos.
Ha det over i en form og tilsett smeltet sjokolade. Sett det ca 1 time i kjøleskapet.
Lag terninger eller annen ønsket form.
Sett i kjøleskapet igjen til de har stivnet.

Må oppevares kjølig.

Ser kanskje ikke så delikate ut, men nydelige på smak og utrolig mektige.








Bounty del 2

Ble ikke helt fornøyd med utseende på første runde så prøvde igjen ;)
Denne gangen brukte jeg isbitformer. Fungerte riktig så fint.
Fylte røra rett oppi etter at alt var blandet, og satte det i fryseren til det var helt stivt.
Da tok jeg dem ut og snudde dem i sjokoladen som jeg hadde smeltet i en kjele sammen med en ts cocosa. Må oppevares i kjøleskapet.
Under ser du resultatet:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar