tirsdag 14. juni 2011

Brødlapper

Denne har jeg funnet på en annen blogg,tror jeg, husker ikke helt hvem.
Lappene har jeg brukt som hamburgerbrød, pølsebrød og som rundstykke/tekake.

Brødlappene er enkle å lage og tar ikke lange tiden.

Om du ikke vil bake ut alle med en gang, kan du spare noe av røra i kjøleskapet og steke seinere.

 Brødlapper

1/2 beger rømme
100 g Philadephia ost naturell
3 egg
1 ss fiberhusk
kruskakli

Bland alt unntatt kruslakli sammen, jeg bruker stavmikser. Ha i kruskakli til røra er litt tykkere enn pannekakerøre.

Legg røra på bakepapir. Du velger selv hvor store etter hva de skal brukes til.

Stekes på 200 grader i ca 10-15 min.

Avkjøl på rist.

Jeg har oppevart ferdig stekte lapper i en plastboks i kjøleskapet, det går fint.

Klar til steking.
                                                                      
Ferdig stekt
                                                                     
Klar med meierismør, reker, hjemmelaget dressing og salat til.
                                                                





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar