lørdag 20. august 2011

Kyllingsuppe med kokosmelk

I dag ble det en kyllingsuppe, planen var egentlig noe annet.
Men så skulle plutselig ikke ungene være hjemme til middag.
Da fikk jeg lyst på noe litt sterkt, noe ungene her ikke er så glad i.
Jeg målte ikke hvor mye krydder jeg brukte, så dere må smake dere frem.
Bedre å være litt forsiktig.
Så tilsetter man heller mer mot slutten om man vil.

Lagde stor porsjon, så har jeg litt til lunsj og frokost fremover også.

Kyllingsuppe med kokosmelk

3 kyllingfileter i terninger
1 hvitløksfedd, hakket
smør
paprika krydder
gara marsala krydder
koriander krydder
pepper
gurkemeie
1,5 dl vann
1 hønsebuljongterning
Ca 1 ts sambal oelek ("chilipasta"), eller bruk chili fersk eller krydder
Ca. 60 g kinakål
1 liten paprika
3 vårløk i ringer
1 boks kokosmelk

Start med å smelte godt med smør i en stor kjele, mens du deler kyllingen i terninger.
Når smøre er smeltet tilsetter du paprika, gurkemeie, gara masala, tørket koriander.
Bland godt, og ha kyllingen og hvitløken i.
Stek til kyllingen er stekt godt på alle sider.
Mot slutten av steke tiden har du i strimlet kinakål, vårløk og paprika i terninger.
Ha over vann og buljongterning og kok opp.
Tilsett kokosmelka og sambal oelek.
Kok opp og smak til med pepper og evt. salt.

Server med en god klatt seterrømme.

Jeg spiste den som frokost dagen etter,
og da hadde jeg i 1 ss cocosa, for å øke fettinnholdet litt.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar