onsdag 10. august 2011

Parmasankylling

Jeg har brukt utallige timer på matblogger og forumsider (om mat) de siste årene.
Fant jeg en oppskrift jeg likte skrev jeg den ut,
testet den og limte den inn i "min oppskriftsbok".
Boka ble ganske så sliten etterhver og sider falt ut.
Det var også en av grunnene til at jeg valgte å starte denne bloggen.
Ordne litt opp i oppskriftene mine, og få bedre oversikt.





Hvor jeg har hentet de forskjellige oppskriftene fra husker jeg derfor ikke alltid.
Parmesankylling er en slik oppskrift, som er stjålet fra nettet et sted men hvor.... nei si det?
Nydelig er den i alle fall!

Parmesankylling

4 kyllingfileter
1 1/2 dl revet parmesan (ikke den ferdig revet)
2 ts tørket oregano
1 ts paprikapulver
1-2 ss meierismør
1 ss oliven olje
salt og pepper

Smelt smør sammen med oljen.
Ha smøret/oljen i en ildfast form.
Legg i kyllingen og vend rundt slik at den blir dekt av fett på alle sider.
I en egen bolle blander du revet parmesan, oregano, paprika, pepper og litt salt (obs parmesan er salt).
Hell blandingen over kyllingen,
og vend rundt slik at de får et jevnt lag på alle sider.

Sett formen inn i ovnene på 175 grader i 30 minutter.

Denne gangen hadde vi sellerimos til.
Savnes litt salat til.





2 kommentarer:

  1. Fantastisk.
    Akkurat hva jeg lette etter! Denne skal prøves NÅ.

    Takk, og ha en flott kveld.

    SvarSlett