mandag 15. august 2011

Pizzasnurrer

Når jeg kommer over denne oppskriften på "Et liv på lavksrbo" måtte jeg bare teste den ut.
Og den falt i smak hos store og små.

Lagde samme bunn, men lagde et annet fyll,
etter" hva har vi skapet metoden".

Pizzasnurrer

Bunn:
3 egg
100 g Philadelpia ost naturell
1 ts bakepulver
1 ss fiberhusk

Bland alt med en stavmikser, til en jevn røre.
La stå ca 15 min til den har tyknet litt.


Da brer du røra utover en stekeplate med bakepapir.
Stek på 200 grader i  ca15 min.



Ta den ut og ha over dette fyllet:

Fyll:

400 g kjøttdeig
1/2 rødløk
1 fedd hvitløk
2 ss tomatpurè
2 ts oregano
paprikapulver, chilipulver, salt, pepper
2 ss fløte

Stek løk og hvitløk i smør, når det er mykt har du i kjøttdeigen og steker.
Når kjøttet er gjennomstekt har du i tomatpurè.
Tynn ut med fløten, før du smaker fyllet til med krydder.



Når fyllet er på bunnen steker du den videre på 200 grader i 10 min.


Riv ca 200g ost (jeg brukte norvegia og litt parmesanost)

Når pizzaen er ferdig stekt, tar du den ut og stør over osten.
Pass på å dekke hele, da osten er limet.


Bruk bakepapiret til å rulle en fast "rullekake".
Avkjøl med papiret rundt, husk å legge skjøten ned.



Når den er avkjølt skjærer du den i skiver.
Legg den på en stekeplate og ha over litt ost.


Varm de så i ovnen til osten er smeltet.
Server!


Det var godt med litt ketshup (grønn kork) over.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar